Dantas, L. A.; & Cunha, A. (2020). An Integrative Debate on Learning Styles and the Learning Process. Social Sciences & Huamnities Open, 2, 1. doi.org
Dantas, L. A. (2014). From Drummond to Boaventura: In Search of Humanities in Scientific Epistemology. Psychology Research, v. 4, p. 754-759.
Artigos em revistas científicas nacionais
Gonçalves, M. N; Brás, J. V.; & Dantas, L. (2020). Recensão crítica da obra La educación social en los extremos: justicia social y paradojas de la práctica. Sánchez-Valverde, C. & Montané López, A. (Org.). Revista Lusófona de Educação, 50, 179-183 doi: 10.24140/issn.1645-7250.rle50.12
Livros
Simon, S.; & Dantas, L. (2021). (Eds.). Do cientista cidadão à ciência cidadã: Olhares cruzados na construção do conhecimento. Atas do 11º Encontro de Investigadores do CeiED. ISBN 978-989-757-186-2. Edições Universitárias Lusófonas.
Rosa, V., Dantas, L., Lopo, T. T., Almeida, E.; & Leal, M.C. (2020). AVAL: Avaliação Pedagógica, Resultados Escolares e Literacia de Leitura. E-book. Edições Universitárias Lusófonas. ISBN 978-989-757-152-7
Rosa, V., & Dantas, L. (Eds.). (2020) A Ciência em Tempos de Turbulência: cidade, memória, educação. Atas do 10º Encontro de Investigadores do CeiED. E-book. Edições Universitárias Lusófonas. ISBN 978-989-757-146-6. Disponível aqui.
Dantas, L. A. (2017). Aprendendo a Falar Português: um estudo de caso longitudinal. NEA.
Capítulos de livro
Cunha A. & Dantas, L. A. (2019). Learning Styles Views in Teaching English for Adults. Ebook do projeto IC-English.
Dantas, L. A. (2020). Para além da Língua. Os skills no ensino e na aprendizagem da língua portuguesa. In: I. A. Díaz; M. P. C. Reche; J. A. M. Marín & A. J. M. Guerrero (Eds.). Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (pp. 252-259). Dykinson, S. L. ISBN 978-84-1377-172-4
Comunicações em eventos internacionais
Dantas, L.; Galego, C.; Koppe, B.; Almeida, E.; Gonçalves, M. N.; & Brás, J. (2021). Ensino de língua materna e desenvolvimento de competências. Uma análise comparada de programas de ensino de 6 países. 4th WCCES Symposium. 18-20 November. (online).
Dantas, L. (2021). Investigação científica e responsabilidade social. (invited speaker). Congresso Internacional NUTECA. Fundação Hermínio Ometto. 1 de outubro. (online)
Dantas, L. (2021). A note on learning styles and the learning process. Conference Teaching English to Adults: creative responses to lifelong challenges. 3th September. (online)
Dantas, L. (2021). Reading literacy assessment in Portugal and Brazil: analysis of PISA’s assessment frameworks and national curricula. International Congress on 21st Century Literacies. 15-16 July. Instituto Politécnico de Portalegre
Dantas, L., Galego, C. Koppe, B., Almeida, E. S., Gonçalves, M. N. & Brás, J. (2021). Mother language teaching and skills development: an analysis of the curricula of the last year of secondary education in European countries and Brazil. 3rd International Conference on Advanced Research in Education (EDUCATIONCONF) 11-14 March. (online)
Galego, C., Dantas, L., Koppe, B., Brás, J. & Almeida, E. S. (2021). Promoting skills through mother language teaching: a comparative curricular analysis of skills development models in secondary school in six countries. EDULEARN21 (13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies). 5-6 July. (online).
Dantas, L., Galego, C., Koppe, B., Almeida, E. S. & Brás, J. (2021). How can mother language teaching contribute to the development of 21st century skills? EDULEARN21 (13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies). 5-6 July. (online).
Galego, C., Dantas, L., Koppe, B., Almeida, E. S., Gonçalves, M. N. & Brás, J. (2021). Skills and Curricular Programs: a Comparative Analysis of Mother Tongue Programs in the Last Year of Secondary School in Six Countries. ECER 2021 – the European Conference on Educational Research. 2-3 September. (online)
Dantas, L., Estrela, E., Ricardo, M., Gonçalves, M., Sousa, O., Franco, D., Brás, J. & Koppe, B. (2020). How can new technologies and artificial intelligence collaborate With education? Knowledge and recommendations from EU students And teachers. ICERI2020 (13th annual International Conference of Education, Research and Innovation). Sevilla, Spain, 9th-10th of November. Doi: doi.org
Dantas, L., Sousa, O., Gonçalves, M., Ricardo, M., Franco, D., Brás, J., Estrela, E. & Koppe, B. (2020). When technology meets pedagogy. An erasmus+ project proposal to Create an interdisciplinary higher education model. ICERI2020 (13th annual International Conference of Education, Research and Innovation). Sevilla, Spain, 9th-10th of November. Doi: 10.21125/iceri.2020.1816
Dantas, L., Rosa, V., Lopo, T. T., Almeida, E. & Leal, M.C. (2020). A literacia de leitura: análise dos referenciais de avaliação do PISA e dos currículos nacionais de Portugal e do Brasil. 3rd WCCES Symposium, 25-27 November 2020. (online) Disponível aqui.
Dantas, L. A. (2020). Impacts of artificial intelligence on education: a critical analysis. 14th Annual International Technoloy, Education and Development Conference. Valencia, Espanha, 2nd, 3rd and 4th March. doi.org
Rosa, V., Dantas, L., Lopo, T. T., Almeida, E., Leal, M.C. & Calvet, M. M. (2020). Reading Literacy Assessment in Portugal and Brazil: analysis of PISA’s assessment frameworks and national curricula. ECER 2020 – European Conference on Educational Research. Berlin (canceled event).
Dantas, L. (2020). Para além da língua. Os skills no ensino e na aprendizagem da língua portuguesa. Comunicação no Simpósio Educação em Português e Cidadania Global. XIV Congresso Internacional de Educação e Inovação. Rumo a uma educação sustentável, 9-11 dezembro 2020, Coimbra. Disponível aqui.
Dantas, L. A. (2019). O uso da tecnologia e da inteligência artificial no desenvolvimento dos essential skills of 21st Century. Congresso Internacional Profissionalidade Docente: desafios na formação de professores. Lisboa, Portugal.
Dantas, L. A., Oliveira, S. M. A. (2018). Aprender com Sentido. Relato de experiência de uma escola de Educação Básica. I Congresso Internacional de Pesquisas e Práticas em Educação – CONIPPE. UNESP – São Paulo, Brasil.
Silva, D. A., Moreira, M. S., Dantas, L. A., & Santos, S. C. (2017). A Função Social da Escola na Contemporaneidade. IV Congresso Nacional de Educação Católica. Belo Horizonte, Brasil.
Dantas, L. A.; Sousa, O. C. (2013). Acquisition of simple and complex sentences in Portuguese language. Poster presentation. Child Language Seminar. University of Manchester, UK.
Comunicações em eventos nacionais
Dantas, L. (2021). Para além da língua: os soft skills no ensino/aprendizagem do Português. (invited speaker) Simpósio: Educação em Português e Cidadania Global. Comemorações do Dia Mundial da Língua Portuguesa. Universidade de Aveiro. 5 de maio. (online)
Dantas, L. A. (2016). Efeitos do Input Linguístico na Aprendizagem da Sintaxe em Língua Portuguesa. Conferência SPCE – SEC. Lisboa, Portugal.
Dantas, L. A. (2016). Aquisição da Língua Portuguesa Falada no Brasil. Dados de um estudo longitudinal. Congresso Língua e Cultura Portuguesas. Lisboa, Portugal.