Skip to main content
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Kátia Caroline Souza Ferreira

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Doctor in Education (European Doctorate) from the Lusófona University – Lisbon University Center with an internship at the Universidad de Valencia (Spain). Master in Educational Sciences from the Lusófona University – Lisbon University Center; Specialist in Modern Education: methodologies, trends and focus on the student by PUC-RS. Specialist in Public Policies and Educational Contexts - FNSL; Specialist in Pedagogical Work Management - UNIVC; Specialist in Educational Planning - UNIVERSO; Specialist in Professional Education Integrated to Basic Education in the Youth and Adult Education Modality, by the Federal Institute of Education, Science and Technology of Bahia - IFBA. Graduated in Pedagogy, she is the Pedagogical Coordinator of the Municipality of Porto Seguro-Bahia-Brasil.

It develops research with an emphasis on Basic Education, especially in Teacher Training, Pedagogical Innovation Processes, Curriculum, Youth and Adult Education, Afro-descendant and Indigenous Diversity and Education.

Áreas de interesse académico e científico Areas of academic and scientific interest

  • Teacher training
  • Pedagogical Innovation
  • Resume
  • Teacher Professional Development

Publicações Selecionadas Selected Publications

  • Ferreira, K. C. S., & Estrela, E. (2022). Desenvolvimento Profissional Docente e Inovação Pedagógica na Escola: Novas Perspectivas para o Trabalho Docente (1ª ). Editora CRV Ltda.
  • Ferreira, K. C. S., & Silva, G. J. (2022). Formação Continuada de Docentes: experiências e aprendizagens (1ª ed.). Paco e Littera.
  • Santos, L. V., & Ferreira, K. C. S. Estudo de um programa com realidade virtual na promoção do funcionamento executivo em crianças em idade escolar identificadas com dificuldades de aprendizagem: um ensaio controlado aleatorizado. Revista Lusófona de Educação, 55, 222 - 223. https://revistas.ulusofona.pt/index.php/rleducacao/issue/view/821
  • Ferreira, K. C. S., & Estrela, E. M. B. (2020). Desenvolvimento profissional docente e os processos de inovação pedagógica na escola: Dilemas e tensões. Abatirá - Revista De Ciências Humanas E Linguagens, 1(1), 225–245. https://www.revistas.uneb.br/index.php/abatira/article/view/8636
  • Ferreira, K. C. S., Estrela, E. M. B. (2020). Inovação Pedagógica em sala de aula: perspectivas e desafios para os professores no século XXI. In C. Galego (Ed.), Profissionalidade Docente
  • Desafios na Formação de Professores: Atas do Congresso Internacional Projeto T0-INN (pp. 77-83). Edições Universitárias Lusófonas. https://pisa.ceied.ulusofona.pt/wp-content/uploads/sites/179/2020/09/Rosa-2020_Atas-1.pdf