Kátia Caroline Souza Ferreira
Doctor in Education (European Doctorate) from the Lusófona University – Lisbon University Center with an internship at the Universidad de Valencia (Spain). Master in Educational Sciences from the Lusófona University – Lisbon University Center; Specialist in Modern Education: methodologies, trends and focus on the student by PUC-RS. Specialist in Public Policies and Educational Contexts - FNSL; Specialist in Pedagogical Work Management - UNIVC; Specialist in Educational Planning - UNIVERSO; Specialist in Professional Education Integrated to Basic Education in the Youth and Adult Education Modality, by the Federal Institute of Education, Science and Technology of Bahia - IFBA. Graduated in Pedagogy, she is the Pedagogical Coordinator of the Municipality of Porto Seguro-Bahia-Brasil.
It develops research with an emphasis on Basic Education, especially in Teacher Training, Pedagogical Innovation Processes, Curriculum, Youth and Adult Education, Afro-descendant and Indigenous Diversity and Education.
Áreas de interesse académico e científico Areas of academic and scientific interest
- Teacher training
- Pedagogical Innovation
- Resume
- Teacher Professional Development
Publicações Selecionadas Selected Publications
- Ferreira, K. C. S., & Estrela, E. (2022). Desenvolvimento Profissional Docente e Inovação Pedagógica na Escola: Novas Perspectivas para o Trabalho Docente (1ª ). Editora CRV Ltda.
- Ferreira, K. C. S., & Silva, G. J. (2022). Formação Continuada de Docentes: experiências e aprendizagens (1ª ed.). Paco e Littera.
- Santos, L. V., & Ferreira, K. C. S. Estudo de um programa com realidade virtual na promoção do funcionamento executivo em crianças em idade escolar identificadas com dificuldades de aprendizagem: um ensaio controlado aleatorizado. Revista Lusófona de Educação, 55, 222 - 223. https://revistas.ulusofona.pt/index.php/rleducacao/issue/view/821
- Ferreira, K. C. S., & Estrela, E. M. B. (2020). Desenvolvimento profissional docente e os processos de inovação pedagógica na escola: Dilemas e tensões. Abatirá - Revista De Ciências Humanas E Linguagens, 1(1), 225–245. https://www.revistas.uneb.br/index.php/abatira/article/view/8636
- Ferreira, K. C. S., Estrela, E. M. B. (2020). Inovação Pedagógica em sala de aula: perspectivas e desafios para os professores no século XXI. In C. Galego (Ed.), Profissionalidade Docente
- Desafios na Formação de Professores: Atas do Congresso Internacional Projeto T0-INN (pp. 77-83). Edições Universitárias Lusófonas. https://pisa.ceied.ulusofona.pt/wp-content/uploads/sites/179/2020/09/Rosa-2020_Atas-1.pdf